Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e75t90r 89M79a34c25h11á64ň 2751663143377

Vyjímečně s Vámi nesouhlasím!!! Tady jde o takt, ne o použití správného výrazu. Aniž bych četl celou diskusi, stačí mi k potvrzení názoru např. příspěvek Jakuba Kristka. Navíc je zjevné, že šlo o provokaci paní Sulovské, která svými názory mnohým politikům leží v žaludku a v tomto kontextu mi vyplývá příspěvek pana Bělobrádka značně netaktní až vulgárně napadající. Takže, zde nejde o správnost výrazu v souvislosti např. s vírou, zde jde o netakt a provokaci! Politika Vám nesedí, pište radši o Vaší profesi. Díky za pochopení

0/0
31.8.2017 15:19
Foto

J31a20k10u88b 57K86r72i79s90t20e88k 4899363332570

Psa jsem nikdy neměl, přesto mi nedělá problém pochopit, že pro mnohé je pes prostě člen rodiny. Milující a věrný, což mnozí o členech pokrevní rodiny říct nemohou. A jen asociál bude někoho opravovat, že člen jeho rodiny nezemřel, ale chcipnul. A nejde o nějaké názvosloví, ale o absolutní absenci empatie, taktu a obyčejné lidské slušnosti ze strany pana Bělobrádka.

+2/0
30.8.2017 19:09

B85o54h21u79š 82H84a30v41e92l 7380202967608

Mít pejska (ve městě, ne vořecha u chalupy) považuji za diagnózu: nedostatek lásky. Mnoho individuálních příkladů potvrzuje tento výrok.;-(

0/0
30.8.2017 18:59

B49o34h32u64s78l90a95v 70L28u79d96v33í33k 5222491658120

- předně uvedu, že si může klidně každý používat své "termíny" pro smrt zvířete a není to trestným činem ani přestupkem :-)

- a moudrý člověk se vyznačuje mimo jiné i tím, že toleruje názory a názvosloví jiných (pokud těmi názory a názvoslovím neomezuje svobodu a bezpečnost jiných, což v případě diskuse o pojmu úmrtí/chcípnutí psa si nedovedu představit :-))

- moudrý člověk pochopí (toleruje) ostatním i něco, co se jemu zdá ze svého pohledu "nenormální" (za předpokladu viz výše) a přemýšlí, proč pro někoho je např. zvíře víc než člověk/lidé (a klidně to tak může být, důvodů mě napadají desítky) a "nekecá" ostatním do toho

- moudrý člověk má i určitou empatii a rozhodně nemá "zraňující" komentáře, neboť se dokáže vcítit do jiného člověka a pochopit, že někomu úmrtí psa může způsobit trauma a smutek (ale je možné, že p. Bělobrádek zná p. Sulovskou velmi dobře a pak ví, co si může k ní "dovolit" a ona t od něj negativně nebrala, to samozřejmě nemůžu posoudit, ale pak bych i přesto komentář nepsal veřejně na FB :-()

- proto nemohu souhlasit s článkem "Lucii Sulovske chcípnul pes" resp. názorem autora (neřeším nelogický přechod/srovnání autora na potraty resp. potraty jako takové, to je na dlouhé diskuse a není to černobílé)

- ať si má někdo klidně za parťáky hady nebo myši a ti mu umírají, nikdy by mě nenapadlo to veřejně "chytrolínsky" komentovat. Stejně tak, kdyby p. Bělobrádek napsal, že mu chcípnul pes, tak bych s ním nevedl "filosofické" diskuse, proč ho "neměl rád" a z jakého důvodu ho vůbec měl ...

- moudrost se nedá naučit, k ní se musí člověk "prožít", ale ne každý to dokáže, bohužel ..., takže p. Pijáčku, není to moudré, co píšete v tomto článku, věru není :-(

+8/0
30.8.2017 14:30

R98a52d11e66k 24J19a64r86o30š 4527108780166

Sím, moudrý pane, je moudré říkat černochům negři?

0/0
30.8.2017 15:31

B60o46h89u21s40l65a87v 34L21u44d36v85í67k 5732241558590

Pane Jarosi, predne se omlouvam za trochu ironie a sarkasmu, ale dle Vaseho zertovneho dotazu jste asi "vesela kopa", tak to nebude nemistne.

- nikde v me reakci neni napsano, ze se povazuji za moudreho pana, nebo ze dokonce jsem moudry pan :-)

- v me reakci nehodnotim, zda pouzit slovo umrit ci chcipnout v pripade zvirete je moudre ci hloupe, ale tvrdim, ze neni moudre to resit a jinym se za to "vysmivat" a poucovat je. Coz s elementarnim chapanim psaneho textu by nemel byt problem to pochopit

- takze je nesmysl se ptat v tomto kontextu na vyrazy cernoch/negr, tak jak se ptate Vy me :-). Zalezi na mnoha duvodech a kontextex, kdy je mozne pouzit slov cernoch a kdy negr

- nekolik cernochu znam (prip. znal jsem) a jsou to (byli) prijemni lide (at uz drive na VS nebo ted nas fotbalovy reprezentant ci jeho otec) a jsou to a byli to pro me predevsim lide

- tesim se na Vase dalsi logicke "majstrsryky", prvni me pobavily.

PS: urcite jste vesely a bodry chlapec/chlapik, jen jeste mate trochu mezery :-)

0/0
30.8.2017 16:13

R72a80d75e90k 38J66a95r93o34š 4247668770576

Kuju :-)

0/0
31.8.2017 11:46

J48a94r91d21a 29S59o43k22o81l 1836778771861

S článkem celkem souhlasím.Musím ovšem podotknout že některým lidem jejich miláčci opravdu zemřou poněvač když se podívám kolem sebe tak napřed si mladá rodina pořídí zvířátko a po x letech v mnoha případech teprve dítě a to ještě naříkají že to moc stojí peněz. Tak se nedivte že jim to první "DÍTĚ" zemře.

0/0
30.8.2017 14:22

M18i73l80a55n 44S49t40e70h78l29í13k 7250319793921

S názorem Pavla Bělobrádka na používání lidských výrazů u zvířat naprosto souhlasím. Co si mohl nechat od cesty, byl jeho dodatek, že "se hodí k městské eko-etno-bio vychrtlině s korálky na krku, náušnicemi v nose, pupku a obočí, s plandající sukní (lunty) a pijící čaje z misky." Vzhledem k tomu, že reagoval na konkrétní osobu, vyznívá to hodně urážlivě (téměř až zemanovsky) a je to nedůstojné místopředsedy české vlády. :-/

+3/0
30.8.2017 13:24

P27e15t50r 30M55a63c94h41á92ň 2561543643217

Lungi...;-D

0/0
31.8.2017 15:20
Foto

J46a89r95o96s22l51a58v 31C22a77l78t27a 8460855681746

Vztah některých chovatelů ke svým "miláčkům" je podivný. Když například vidím, jak si "páníček" nechá od svého psa, který předtím olizoval a žral výkaly jiných psů, olizovat obličej, tak se mi bez nadsázky zvedá kufr!!! Psi takových chovatelů pak jistě jedí jídlo, feny jsou těhotné a rodí, umírají i spí se svými majiteli v jejich postelích.

+3/−3
30.8.2017 12:54

V88á95c97l78a50v 93K76o42p57ř31i33v22a 1424860985891

U Sulovských umřel pes a natalita národa je 1,45 dítěte na pár. Zamyslete se.

+2/−4
30.8.2017 12:46

V84l28a34d88i32m15í13r 78K31o71m14á36r70e12k 5195770354658

Naprosto se s článkem ztotožňuji. Umírají lidé. Lidé však postupem času "zblbli", a tak jsme tam kde jsme. Vůbec však nejde o to, zda se mají rádi lidé mezi sebou, jak přilnou ke svým zvířatů, zda jsou či nejsou věřící...jde o správné používání češtiny. To okolo jsou bláboly.

+2/−2
30.8.2017 12:31
Foto

J13i60ř55í 84K70r52á23k63o49r89a 9279453

Ten odstavec, kde údajně neodbočujete od tématu, odbočujete od tématu. Ať se vám to líbí nebo ne. Tahat do diskuse o sémantice bláboly o potratech je takzvaně offtopic.

Jinak je to klasický pohled vesnice vs město. Nic objevného, nic světoborného. Bouře ve sklenici vody.

+5/−2
30.8.2017 11:45

P88e35t78r 88K41o28r61e79c51k83y 2913287573771

Omyl.nikoliv vesnice a město ale smutný člověk a magor. Vůbec nejde o jazyk ale o to že je někdo neštastný z odchodu blízkého a nějaký magor začne s gramatikou....!!

+3/−2
30.8.2017 12:09

V89á49c71l54a22v 55K85o75p82ř48i43v98a 1564800745681

O zabijačce nám umřelo prase. Jsem smutný.

+3/0
30.8.2017 12:17

H64o22n61z84a 81V78r57á81n69a 5891267554231

;-D

0/0
30.8.2017 12:27
Foto

J29i67ř37í 36K91r61á72k90o94r76a 9719593

Mně zas tuhle zesnula slepice. Pod rukama. Sekerou.

+1/0
30.8.2017 13:03

O22t51a39k54a42r 70V79l14č82e28k 9789668725

a jéje, to budou davy pozůstalých:-)

+1/0
30.8.2017 13:12

P21e91t89r 83K31o39r40e61c63k80y 2163727633291

..když se člověk baví (nebo píše) jednu minutu s blbcem,tak se hádají dva blbci, byla by ztráta času se Vám věnovat..puste si porno a dejte si nanuka..

0/0
31.8.2017 9:01

J11a76n68a 44S88t34e69h36l27í36k37o28v45á 2509400100876

Doporučuji si přečíst Osvobození zvířat od Petera Singera, nebo vůbec jeho myšlenky..

0/0
30.8.2017 11:19

J70a63n 95B50u80r11i20a55n 2423299594870

Myslím, že podstata věci je trošku jinde:

konzervativní katoličce Sulovské odejde pes do věčných lovišť a napíše, že ji zemřel.

liberálnější či modernější katolík Bělobrádek si proto do ní rýpne, že by jako konzervativní katolička měla vědět, že psi nemohou zemřít, protože to jsou pořád jen zvířata, která uhynou, pojdou, chcípnou, padnou, ....

Nic víc bych za tím nehledal a myslím, že kdyby to nebyla právě Sulovská, tak by to Bělobrádka nechalo chladným a žádný koment by nedával.

+2/0
30.8.2017 11:03

V58á48c68l17a59v 13K15o58p44ř77i47v35a 1834730625551

Karma. Pošahaná doba. Lidi nemají děti a nahrazují je psy.

+7/−7
30.8.2017 10:48

O12t92a88k31a62r 91V44l19č66e77k 9309758585

a má pes duši nebo jen člověk? to by měl Bělobrádek vysvětlit

0/0
30.8.2017 10:38

A88n55t15o19n48í68n 87T68i21c84h47e34r50a 6536928253706

Obávám se, že pokud jeno, tak jste ho vlastníma křuskama rozpatlal a paty ještě otřel do saka. No a dodat blogu politicko-citové zabarvení použitím jména Kalousek je fakt k smíchu.

P.S.: nechte prosím vy i Bělobrádek každého chovatele používat pro smrt milovaného zvířete výraz jaký uzná za vhodné a vy si používejte pro svá zvířata ten svůj. Ale nepoučujte ostatní, že zrovna ten váš výraz je jediný možný

+7/0
30.8.2017 8:35

A65n17t48o64n52í49n 39T38i34c65h13e59r49a 6816828393106

sorry chtěl jsem napsat " ... pokud lejno ... " :-P

0/0
30.8.2017 8:36

L54u31k42a26s 45M14a74d86l90e 4170516957228

Nase mama taky nejdriv doma dala Bellince(cerna ulicni smes) do misky,aby se "najedla",a pak neco uklohnila,abysme se i my dospeli "nazrali" ;-)

A nikdo z toho aferu nedal ;-)

+6/0
30.8.2017 8:24

J48a51r93m95i22l22a 36V92a46v16r74o80c23h13o83v18á 8708135646940

?8-o?Rv

0/0
30.8.2017 7:13

M49a97r70e81k 53Š30t12ě72t76k60a 4421878412223

Ono jde spíš o to, že reakce pana předsedy byla poněkud necitlivá - alespoň vůči autorce, který ke zvířeti měla asi přece jenom nějaký vztah. Vysmívat nebo zlehčovat, jak chcete, se tomuto duševnímu rozpoložení (a můžeme si o vztahu lidí ke psům či kočkám, které s lidmi sdílejí své osudy, myslet co chcete) je tak trochu ubohost. O to víc mě takové "silácké" vyjádření překvapují od lidí, kteří mají sami nějaký zdravotní problém. Nejde ani tak o to slovíčkaření - zda někdo chcípnul, či zemřel, ale právě o smysl toho, proč byl onen příspěvek vůbec napsán. Koneckonců ne nadarmo se říká: "kdo nemá rád zvířata, nemá rád lidi". Ale pro potenciální voliče této "ohebné" strany (všemi směry) určitě zajímavý názor jejího čelního představitele;-)

+19/−2
30.8.2017 6:47

Z26d61e65n53ě69k 69Š12m17e18r25d66a 6440311111890

Myslím, že jste vystihl přesně podstatu problému.

Jenom s nesouhlasím s uvedeným konstatováním, že "kdo nemá rád zvířata, nemá rád lidi", protože ho používají jenom chovatelé zvířat a je to konstatování zcela neobjektivní, nezakládající se na skutečnosti.

+3/0
30.8.2017 7:16

H77o29n13z86a 11V71r49á79n21a 5511907204621

Ale ten smysl přeci byl opravit gramaticky a věcně špatně popsanou událost. Nic víc bych v tom nehledal a necitlivého už vůbec.

0/−1
30.8.2017 7:30

A26n84t72o86n48í11n 85T32i52c27h43e93r91a 6426898553246

A kdo určuje, že ta událost je popsaná špatně?

+1/0
30.8.2017 8:37

M18i97c10h81a97l 41T38e11s40a50ř 4768802530111

Takurčitě, výrazivo jako eko-bio-etno vychrtlina jsou typické pro věcnou opravu, je to vlastně jen takové profesorské pokárání:-)

+3/0
30.8.2017 9:51

T77o59m48á89š 32P51í79c94l 3306253671357

Až uvidím na jednom místě umírat psa a chcípat Bělobrádka, komu mám pomoci?

+3/−7
30.8.2017 6:23
Foto

M11a69r91i18e 38J58a34n95d42o92v19á 8801273525446

Sobě :-/

+5/0
30.8.2017 7:04

H84o18n59z18a 51V98r26á65n44a 5531517674131

Pane Pícle, Vy to asi nebudete mít v hlavě v pořádku že?

+6/0
30.8.2017 7:32

T43o22m76á84š 24P72í39c68l 3186313211277

Proto se ptám moudřejších, aby mi poradili.

0/0
30.8.2017 10:55

O55t56a67k83a49r 67V72l78č17e93k 9869698165

vyčkejte, aby jste viděl, jestli jeho duše letí do ráje nebo do pekla, to by byla zajímavá informace

0/0
30.8.2017 13:11

L26i36b84o13r 56B63a85š90t31ý61ř 9299261337655

Jo občas maska nečekaně spadne a ukáže se pravá tvář křesťanského demokrata...necitlivá kreatura co si nevidí do úst a lidi tohle volí....Rv

+10/−6
29.8.2017 22:31

A53n23t74o76n85í48n 90R94e51č58e81k 9935842786870

No a my doma pse i jíme a je to pochoutka! Samozřejmě nejsou to malí poskoci, protože s takových se nedá nic pořádného udělat. No a jinak u nás na dvorku také běhá pes, slepice, kohout a v klecích máme králíky. Krátce řečeno Bělobrádek ona úmrtí zvířat pojmenoval přesně!!

+5/−5
29.8.2017 22:27

H95o48n35z16a 78V96r46á54n64a 5601677344361

Mňo, hafíka na česneku už jsem neměl dlouho, pravda. Guláš je taky mňam, ale karbanátky mi moc nejedou...

0/0
30.8.2017 7:35

O33t93a47k66a26r 11V28l65č41e27k 9109318245

myslíte hafanátky?

0/0
30.8.2017 13:14

Z30u83z35a31n62a 77B17e12n35d23o93v20á 2546672173678

Časy se mění. Topení koťat je dnes projev barbarství, je lepší dát kočku kastrovat. Babička to taky dělala, ale prostě tenkrát se snad ani kastrace nedělaly, koneckonců, obvykle i nějaká veterinární péče byla dost vzácná, buď se z toho kočka (pes) dostali sami nebo se jim pomohlo, ale tak akorát na onen svět aby se netrápili.

Takže dnes klidně řeknu, že naše kočky umřely, protože pro nás to byly členové rodiny. Ano, členové druhé kategorie, ale pořád členové rodiny.

Takže Bělobrádek ani vy pravdu nemáte. Ne podle mě.

+6/−2
29.8.2017 22:19

M20a25r28t23i64n70a 56T20r24o77j83a59n32o63v31á 5353838635

No, myslím, že si Bělobrádek mohl odpustit ty kecy o etno-eko-bio blablabla (zejména proto, že tyto skupiny se s těmi antropomorfizátory zvířat zase tak moc neprolínají), ale v podstatě má pravdu, stejně jako autor blogu.

Navštivte někdy nějakou skupinu třeba milovnic koček na FB, z toho by jeden blinkal (ty naše děťátka, miminka... takhle zovou svoje kočky, papají, spinkají, kakají...).

Aby nevznikla mýlka - celý život mám zvířat (psů a koček a i jiných) doma dost, v naprosté většině různé odložence a nalezence, mám je moc ráda jako společníky, žijou s náma v domě, ale mají jasně dané místo v hierarchii a prostě furt žerou psí nebo kočičí žrádlo a ne jedí, kaděj (když ne přímo se.ou) a když dojdou na konec, tak nezemřou, ale pojdou nebo umřou (jak píše někdo dolejc, to je pro zvíře dobře použitelné). "Překvapivě" vypadaj, že nás maj rádi a nejsou to žádný neurotický hysterici.

Dneska lidi zachraňují kdejaké doživotně zmrzačené kotě, a obávám se, že především pro svůj pocit nějaké podivné vznešenosti či jak to nazvat, a interrupci přitom berou jako nějaký úžasný civilizační výdobytek a vlastního dědu s alzheimerem by rovnou utratili. Divná doba.

+11/−4
29.8.2017 21:55

A76n61t28o43n97í88n 27T33i97c80h53e56r71a 6436218973316

mohla byste mi vysvětlit významový rozdíl mezi zemřou a umřou ?

+2/0
30.8.2017 8:39
Foto

K12a80r17e59l 58B37o25h16á83č93e56k 1791707906674

Co čekat od člověka, co by rád ve škole tělesné tresty?

+2/−1
29.8.2017 21:28

F35r89a90n54t48i75š26e39k 95M40i72c74h66a67l16i50c48a 8346428295546

Taky jsem pro tělesné tresty ve škole. A to nejen pro žáky ale hlavně pro jejich rodiče!!

+1/0
30.8.2017 12:25

S75t13a27n33i13s36l24a93v 70Š53e37v89e85č30e80k 9513664581547

Možná by bylo dobře panu Bělobrádkovi popřát, aby jednou, až se naplní dnové jeho, zemřel.

+2/0
29.8.2017 21:05

L84a50d21i29s85l62a57v 48J76í53l17e55k 9372719222581

Mnoho zemřelých lidí dnes nemá pohřeb, jsou rozptýleni, nemají hrob. Naproti tomu je v Praze hřbitov pro psy. Nedivil bych se, kdyby ti postmoderní současníci řekli, že ti lidé zdechli a psi zemřeli. Bylo by zajímavé zjisti, kolik mladých lidí, kteří spolu žijí, dává dnes přednost psu před dítětem.

+15/−3
29.8.2017 20:23

N86o73v30o44s48a12d 45M35i86r45o84s80l46a35v 9978819748869

...jedno je jisté když ten tvoreček s náma žije npř.10 let v dobrém i zlém a dáváme mu lidská jména tak nevidím důvod angažovanosti p.Bělobrádka v tomto případě a hlavně,co tím chtěl docílit....:-/

+14/−1
29.8.2017 20:10







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz