Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S14t15a79n84d80a 49N33o82v51á76k 8469443526404

....:-).....Pana Badala jsem v TV sledoval, moc se mi líbil. Religionista Odilo Štampach mu nestačil ! Opravdu to vypadá trochu na rozkol v naší církvi . POmáhat je nutné, ale když to povede k záhubě pomáhajícího, skončit ! Všechno má své meze a musí se najít jen určitá míra pomoci, jinak přijde konec evropské civilizace i našich životů ! R^R^R^

+4/0
18.8.2016 15:22

J60a43r97d50a 94C98h42o83v31a77n96e88c 6561545973659

Milosrdný Samaritán přepadenému a zbitému kupci pomohl, ošetřil ho a zaplatil mu pobyt v hostinci, ale domů si ho nevzal!

+3/0
18.8.2016 15:39

O25n70d45ř40e20j 73K49o74l55á36ř 1753965593511

Ještě štěstí, že byl poblíž hostinec.

0/0
18.8.2016 16:08

M33i26l62e11n93a 95N45o89v70a14n30s82k11a 4862917929779

Rozkol ano, ale na případu rozdílu v přístupu pana Badaly a Štampacha nejde o rozkolu mluvit. Pan Badala je příslušník Římsko-katolické církve, pan Štampach příslušníkem Starokatolické.

0/0
19.8.2016 6:33

O84n85d32ř30e72j 16K10o50l68á58ř 1743495723651

Ukazuje se, že islám v Evropě se nezdá být cestou k přiblížení se křesťanským kořenům Evropanů. Spíše se stává katalyzátorem rozkladu křesťanství samého.

+3/0
18.8.2016 13:29

M85a71r35t73i72n 92K53a13v69k17a 4346981412192

Naopak Ondřeji. Ti kdo věří v Krista tak jsou pevnější ve víře. Ti, kdo byli pouze "křesťané" tak odpadnou. ;-)

+1/0
18.8.2016 14:03

O36n71d61ř82e62j 57K90o21l36á30ř 1593205623591

Ta pevnost mne trochu mrazí.

0/0
18.8.2016 14:19

M34i46l70e50n97a 47N43o21v74a23n29s98k33a 4802257249949

Možná, pane Kavko, že islamizace Evropy má konec-konců pozitivní vliv na to, že i Ti, kteří nevěří v Krista, si hlouběji uvědomují význam křesťanských kořenů, na kterých se vytvořil právní a tradicionalistický rámec naší společnosti. A paradoxně si tak víc uvědomí riziko jejich ztráty, protože islám přináší násilnou cestu potlačení těchto kořenů a společenských daností a nutnost přizpůsobit se naprosto cizorodému systému. Tím posílí i vůli dalších bojovat za uchování křesťanských principů.

0/0
19.8.2016 6:37

J73a73r89d23a 96C95h90o86v24a73n73e44c 6151235623409

Islám je satanistický kult, řízení knihou, nadiktovanou Mohamedovi Satanem. Jeho cílem je zničit lidstvo, aby zanikl důvod existence vesmíru.

+1/0
18.8.2016 12:54

Z92d77e32n46ě83k 11B92á75r25t95a 6484637629334

Tak to jo...;-)Já to říkám pořád,že fanatici nejsou jenom někteří vyznavači islámu....

+2/−1
18.8.2016 12:57

O20n95d22ř34e85j 45K71o46l37á50ř 1783635823731

Tento přístup na jedné straně pomáhá zdůvodnit masovou likvidaci obyvatel, ostatně je jen parafrází toho, co se například svého času říkalo o Židech.

Zároveň však při hlubším pohledu zpochybňuje křesťanského Boha.

+1/0
18.8.2016 13:19

J68a76r69d98a 66C68h40o12v91a76n21e71c 6791245973119

Na hlubší pohled Vám chybí teologické vzdělání.

0/0
18.8.2016 15:40

O56n37d33ř89e63j 77K32o79l37á26ř 1673565503811

Není třeba teologického vzdělání, pokud jste tu vy, který ví, co a jak z bible chápat a jak je kdo správný či špatný křesťan.

0/−1
18.8.2016 16:08

O67n30d27ř29e16j 48K35o49l96á93ř 1923175133441

Islám není náboženství, pro které se člověk rozhoduje (zde se ostatně ukazuje problematičnost novověkého pojmu náboženství). Islám je danost, do níž se člověk rodí. Díky tomu a vašemu přístupu je pak možné logicky tvrdit, že jakýkoli člověk, který se do islámu narodí, je člověk pro naši společnost nežádoucí, a priori poskvrněný vinou svého vstupu na svět. A může být tedy pro dobro společnosti odstraněn jako potenciální hrozba.

+2/−1
18.8.2016 10:55

T23o23m64á57š 48B36r92y50k39n92a20r 1905537883702

Sám píšete, že člověk narozený v islámské komunitě musí islám vyznávat, že nemá možnost volby. V některých muslimských státech (Saudská Arábie apod.) je dokonce odpadnutí od víry nezákonné s přísnými tresty. Není to tedy důkaz toho, že se jedná o totalitní ideologii? ;-)

+4/0
18.8.2016 11:14

O49n10d82ř60e20j 19K90o54l60á17ř 1583745173401

Velice správná otázka. Dává islámu atribut totalitní ideologie. Avšak pod pojmem ideologie si představujeme něco, s čím se člověk ve svém životě může potkat a může se pro to svobodně rozhodnout (ani totalitní režim vás nedonutí vnitřně přijmout ideologii, se kterou nesouhlasíte).

+1/0
18.8.2016 11:20

T39o95m55á73š 86B66r24y61k20n18a24r 1875267893342

Pokud tedy souhlasíte, že islám je takovou totalitní ideologií nebo náboženstvím, tak je naší povinností ho sem neimportovat...

+1/0
18.8.2016 11:35

O18n25d93ř46e77j 56K92o20l56á92ř 1343325673131

No to právě tak úplně souhlasit nemohu - přečtěte si mou předchozí odpověď pozorněji.

0/0
18.8.2016 11:52

T49o88m61á85š 20B98r95y64k26n66a32r 1565877883732

Ale vždyť je vcelku jedno, jestli islám berete jako náboženství, ideologii nebo "životní styl". Prostě je to něco totalitního a tudíž bychom se před tím měli chránit....

+1/0
18.8.2016 12:18

M46a31r92t10i30n 51K91a64v37k38a 4826461852972

Ono to je ještě horší, protože podle islámské nauky se každý člověk rodí jako muslim.

Víte Ondřeji, křesťan má kázat Krista co dělá papež a Halík? Nechte muslimy ať si věří čemu chtějí, jsou různé cesty k Bohu...jenže Kristus řekl. Já jsem cesta, pravda a život. Ale ti dva jmenovaní ne, to by přece byla islamofobie ukázat muslimů Krista na Kříži!

+2/0
18.8.2016 11:18

O80n62d44ř55e57j 70K28o62l12á15ř 1903375533981

Martine, naprosto zásadní otázku vidím v tom, co to vlastně islám je. Je to náboženství? Nebo je to pojem, který zahrnuje kulturu jako takovou? Jak islám chápe muslim? Chápe on vůbec pojem náboženství jako kategorii, jejímž jedním prvkem je právě islám?

0/0
18.8.2016 11:24

M37a23r31t68i13n 45K20a70v41k31a 4476601572342

Ne, pro muslima je islám absolutní podřízenost Alláhovi a to podřízenost ve všem. Nejen ve věcech sakrálních, ale i profánních, protože islám nerozlišuje tyto dvě kategorie. A dle islámské nauky zavládne mír, až všude bude islám a vše bude v souladu s islámem.

+1/0
18.8.2016 11:39

O33n56d37ř62e20j 65K45o13l87á10ř 1393285553821

Ano, pro muslima zřejmě islám není náboženstvím. Pro muslima to, čemu my říkáme islám, je ve skutečnosti nějaký jediný správný životní postoj, jehož dodržování je velmi silně motivováno příslibem odměn a trestů. Ale ona ta definice musí být ve skutečnosti ještě daleko obsáhlejší.

+4/0
18.8.2016 11:51

M29a86r19t91i97n 92K37a24v17k24a 4426491872192

Spíše bych řekl, že není jen náboženstvím, ale také politickou ideologií.

+3/0
18.8.2016 12:03

O30n22d17ř95e23j 93K39o54l77á37ř 1273865633331

Potíž je v tom, že tyto klasifikující kategorie vznikaly v našich podmínkách.

+1/0
18.8.2016 12:05

M35a30r38t84i89n 36K50a53v22k54a 4626631962182

Neřekl bych. Kategorie se vytváří proto, abychom věcem porozuměli a uměli je zařadit. Proto islám nejde zařadit jen do jedné kategorie, protože jich naplňuje více. My máme církevní soud, který je pouze v rámci církve a týká se jen katolíků, pak zde máme světské soudy, týkající se všech. V islámu existuje jen jeden soud a ten je pro všechny, protože všichni jsou islámu podřízení a islámský soudce by měl soudit dle Alláhových zákonů a ty jako takové vychází z Koránu a z toho jak se choval Mohamed. Tím pádem je Mohamed normou, zákonem a etikou.

+2/0
18.8.2016 12:13

M49i22l30e69n77a 35N82o75v92a43n14s60k53a 4742187809749

Souhlasím s větou, že islám je danost, do které se člověk rodí. Ano, je to "systém" naplněný tradicemi, zvyklostmi, které se nakonec promítají i do právních systémů států, kde je islám buď dokonce státním náboženstvím, nebo jen určujícím náboženstvím.

I lidé rodící se v prostředí křesťanské rodiny a společnosti (ať je věřící či nevěřící) mají své danosti protože jsou od dětství spjati s působením křesťanských tradičních hodnot, které se za staletí mění jen velmi pomalu a ne v základních principech.

Tak jak v křesťanství je vnímána danost, že muž má jednu manželku, tak v islámu toto pravidlo má jiný rozměr. Křesťanství hlásá tolerantnost (lásku), tak islám stojí na možnosti hidžádu proti nevěřícím.

Křesťanství v dobách kdy Evropané objevovali a obsazovali nově objevená území a šířili na něm svou víru, se chovali ne nepodobně tomu, jak se staví řada muslimských příchozích emigrantů ke svému postavení v Evropě. Jinými slovy Evropané na nových územích chtěli těžit z jejich bohatství a práce tamních obyvatel, muslimové dnes v Evropě jinou formou očekávají totéž.

Evropané (křesťané) museli projít 4-6ti staletími, než změnili svůj pohled na to co špatného v kolonizovaných územích svým přístupem natropili. Po muslimech snad chceme, aby myšlenkově a vývojově přeskočili to půltisíciletí nutného vývoje a přijali naše současné vidění?

řada obyvatel těch Evropany kolonizovaných území se nadvlády zbavila za cenu obětí a bojů proti kolonizátorům. A Co čeká současné Evropany? Pochopení, že nejprve se musíme nechat novodobě kolonizovat (připravit o bohatství, které máme - a tím bohatstvím je především sociální systém) a následně ty zotročené zbytky znovu platit krví boj o vymanění se z postavení kolonizovaných?

+5/0
18.8.2016 11:24
Foto

L20i38b13o88r 85V84y56k59o61u67p75i98l 9626425589967

Ano a jsme u druhé poloviny problému. Onen člověk prchá z islámské země před konfliktem a místo toho, aby byl rád, že se střepal islámu a může žít v demokracii, o níž sníval, nese si všechny předsudky islámu s sebou a je ochoten pro ně zabíjet členy té svobodné společnosti, po které se mu stýskalo.

+3/0
18.8.2016 11:53

Z30d14e64n17ě56k 19B37á50r58t37a 6944807399814

Takže podle Vás pokud jedna velmi malá skupina křestanu bude vyznávat pokřivené křestanství a bude jeho jménem páchat zločiny znamená to,že právě tato jediná pokřivená forma křestanství je ta jedina a všichni křestané jsou tím pádem nebezpeční a špatní lidé...Pokud jde o papeže Františka,lze jen děkovat Bohu za to,že v čele katolické cirkve je moudrý muž,který dobře ví,že štvát proti islámu a muslimum je to nejhorší co se dá udělat.Zlo je pouze v konkrétních lidech a ne v náboženství at už je to islám nebo jakékoliv jiné...

+1/−6
18.8.2016 10:35

P75a45v41e78l 52V35é92b29r 5629362722191

Hodně hloupý a hlavně sebevražedný názor...

+1/0
18.8.2016 10:42

M25a66r16t75i39n 10K54a62v33k69a 4526731272102

Zdeňku, žijete v nějaké iluzi. Papež František je pro církev pohromou, nikoli spásou. To si uvědomují i vysocí představitelé kurie a jeho volitelé. Věřte, že dnes by Buonaseru nikdo nevolil. Z papeže jsou nadšení většinou lidé mimo církev, ne uvnitř církve a lidé jako Halík církev nereprezentují. Problém je v tom, že většina lidí mimo církev nevidí jednu drobnost, která je ale zásadní. Respekt k papeži není kvůli jeho osobě, ale kvůli postu. kvůli tomu co reprezentuje.

Naše noviny například nadšeně psali, jak byl papež přijat v Polsku, ale už nepsali, že stejně tak by byl přijat každý papež, protože lidé vítali papeže a ne Františka. Vím, že pro Vás to je to samé, ale pro věřící v církvi nikoli. Proto vzdáváme úctu papeži, ale to nutně neznamená, že ta úcta náleží i člověku, který je papežem.

Navíc a to je ještě podstatnější, máme papeže dva. Benedikta VXI a Františka. Jsme ve stejné situaci jako na začátku patnáctého století a vlastně ještě v horší, protože v tehdejší době se nevědělo, kdo má legitimitu, ale v současné době to víme. Legitimitu má Benedikt, protože podle kanonického práva je právoplatně zvoleným papežem a bude jím až do své smrti, proto volba Františka je z hlediska církevního práva neplatná, přestože a bohužel akceptovaná jako z nouze ctnost, vynucená "abdikací" Benedikta XVI

+4/0
18.8.2016 11:14

O11n62d39ř58e89j 75K30o78l91á40ř 1673825893331

Již nějaký čas očekávám, že v katolické církvi dojde k zásadnímu rozkolu ne nepodobnému známým schizmatům.

0/0
18.8.2016 11:25

M14i10l50e38n44a 47N93o70v44a82n96s94k35a 4752587159919

V Čechách již tomu je. Jako příklady - Rozdílná stanoviska a přístupy kardinála Vlka a arcibiskupa-kardinála Duky. Řadový kněz Halík, který naprosto nerespektuje názory českého primase a biskupské konference,....

+3/0
18.8.2016 11:38

M61a51r34t40i89n 14K46a95v88k46a 4736741182562

Nejen v Česku, ono tomu tak je i v Římě, kdy biskupové a kněží nerespektují nařízení otce Roberta kardinála Saraha, který je Prefektem kongregace pro víru

+2/0
18.8.2016 11:42

M19i31l58e32n29a 24N38o79v16a39n27s56k60a 4942507539299

Plus přiznání člena tzv Gallenské mafie snažící se o oslabení vlivu Benedikta XVI.....

0/0
19.8.2016 10:59

Z86d48e10n31ě48k 98B72á20r45t90a 6474577569964

Pokud nechce církev skončit jako spolek dogmatiku až fanatiku,utočících jménem své "jediné pravdy" na ostatní,tak je velmi dobře,že papež František dokáže oslovit i spoustu lidí mimo církev a nebojí se bourat zatuchlé názory a vyčistit vzduch...

0/−3
18.8.2016 11:52

M68a74r50t84i13n 27K36a84v76k38a 4806451932222

Ono je hezké, že oslovuje lidi mimo církev, ale jde o to, čím je oslovuje. Kristovou zvěstí to opravdu není. Oslovuje je tím, že jde, takzvaně s dobou. A ty zatuchlé názory, to je učení Krista, takže až se ten vzduch vyčistí, tak bude církev bez Krista, bez věřících, ale hlavně, že bude populární

0/0
18.8.2016 11:58

Z43d53e51n55ě45k 27B85á35r17t35a 6704317849214

Nemám pocit,že dogmata a zatuchlé názory ignorující měnící se svět a nové situace v něm,je to pravé co přitáhne lidi hledající Boha do řad katolické církve.Pokud jde o určité učení a myšlenky,lze je jistě vykládat mnoha ruznými zpusoby...

0/0
18.8.2016 12:12

O82n33d90ř31e59j 42K58o80l19á19ř 1463365913111

Je to věčný boj mezi formou a obsahem.

0/0
18.8.2016 12:13

M71i71l49e13n14a 59N76o91v49a91n22s39k20a 4422667259239

Záleží na tom, zda lidé Boha hledají. Pokud ho muslimové již našli, nemusí nic hledat (a oni jsou ve své víře obvykle pevnější a řídí se jí více než současní křesťané).

+2/0
18.8.2016 12:15

M80a41r25t12i53n 46K58a85v61k63a 4616431412182

Dogmata jsou články naší víry. Jedním z dogmat je Kristovo zmrtvýchvstání. Pokud vypustíme toto dogma, tak celá církev přestává mít smysl. A nemáte pravdu, že papež někoho přitáhl do církve. Naopak od počátku jeho pontifikátu církev zaznamenává největší úbytky od Druhého vatikánského koncilu.

+1/0
18.8.2016 12:17

Z18d34e84n63ě45k 85B67á26r34t44a 6904827989194

Vy by jste asi na papeže Františka asi hodil vše...to je pouze přirozený stav,ty pobožné babičky tady věčně nebudou a mladé pochybná dogmata nezajímají,křestanská církev v Evropě pomalu končí...

0/−1
18.8.2016 12:54

M29a32r25t24i93n 95K64a93v76k98a 4286341892272

No, pokud mladé zajímá František, ale nikoli církevní nauka a naše víra, tak se jen potvrzuje, že František pro církev není přínosem a o mladé nemějte strach. Zatímco na modernistických mších ubývají, tak na Tradičních katolických mších je narváno a to těmi mladými.

A církev nekončí. Vy už se budete dívat na fialky zespodu, ale církev zde bude. Ecclesia militans, Ecclesia poenitens, Ecclesia triumphans XVX

+1/0
18.8.2016 13:13

M52i95l24e57n18a 82N13o15v34a78n30s38k55a 4632177799219

Církev v Evropě nekončí, resp, nemusela by končit... kdyby! Kdyby její představitelé (kteří jsou společností vnímáni jako jisté obrazy-vzory) plnili to, co je významnými viditelnými průvodními atributy hlásaných dogmat a nejmarkantnějším obrazem etiky - tj. jednota církve, obrana a šíření víry a dodržování Desatera.

Křesťanská církev by nemusela končit, kdyby věřící vnímali podstatu toho, co jsem popsala v předchozí větě a nebrali návštěvu kostela (účast na mši) jednou za týden jako něco, co je důkazem toho, že je křesťan.

Křesťanství můžeme pojímat ve dvou rovinách osobního života - Někdo věří v Boha, podle církevní věrouky, účastní se mší a přijímání svátostí. A jiný si říká "..jsem ateista, já v tohle nevěřím", ale tato pravidla (zejména Desatero) dodržuje více a lépe než řada z těch, co se za věřící považují.

I v tomhle vidíte, že křesťanství má svůj hluboký vliv na chování a etiku těch, co se v jeho prostředí narodí a etické principy přijmou. A vy myslíte, že tohle se vykoření naráz a rychle?

+1/0
18.8.2016 13:38

O69n47d49ř65e39j 47K46o49l44á52ř 1243565853441

"Někdo věří v Boha, podle církevní věrouky, účastní se mší a přijímání svátostí. A jiný si říká '..jsem ateista, já v tohle nevěřím', ale tato pravidla (zejména Desatero) dodržuje více a lépe než řada z těch, co se za věřící považují."

A mnozí křesťané se pak ostře přou, zda tito "ateisté" dodržující desatero lépe než mnozí "křesťané" jsou odsouzeni k věčné záhubě na rozdíl od třeba i méně mravných "křesťanů", či nikoli.

0/0
18.8.2016 13:47

M21i94l50e73n38a 29N42o73v26a16n24s96k46a 4932647499119

Podívejte - Nikdo nemůže říct, že vidí do zámyslu toho, komu někdo říká Bůh, jiný Univerzum, další jej označuje jako Vyšší Spravedlnost, nebo třeba i ten Aláh, nebo Manitou,... a někdo věří, že nic "nad námi" není.

Ale pokud je Něco/Někdo nad námi a je spravedlivý, tak pro Něj musí být čestný nevěřící hodnotnější, než hřešící kněz, který se "vyzpovídá" a požádá o odpuštění hříchů.

A jinak takové určení pojmů: Slovo křesťan neznamená být věřící. Křesťanem je každý, kdo vnímá působení a ztotožňuje se s etickými normami křesťanství, i když některé porušuje. Právě tak slovo církev, neznamená kněze, biskupy, mnichy,... ale je to společenství věřících - všech i laiků.

0/0
19.8.2016 10:07

V86l96a86s57t86i49m60i23l 57F77ü18r72s39t 5872572485430

Opravte si drobnou chybu v perexu - "tajemník".

0/0
18.8.2016 10:28

M18i43l14e89n77a 60N77o94v31a43n51s41k11a 4512837949519

Bohužel i církevní (katolický) systém řízení jednotnosti závazných stanovisek ukazuje, jak je dnes klérus nejednotný , vnitřně nerespektující principy (jedním z nich je ochrana a posilování víry).

Papež se neptá v tak zásadní otázce, jakou je islamizace křesťanského světa, biskupského synodu na stanovisko, vměšuje se svými výroky k narušování jurisdikce suverénních států. Řadoví kněží postižení kariérismem (Halík) nerespektují stanoviska arcibiskupů-primasů a jsou schopni zničit křesťanství.

Společnost, kde jsou tak rozdrobené a roztříštěné vyhraněné názory hned na islamizaci, hned na ekonomiku zemí, na politickou propojenost s mafiány v pozadí,... to je pověstné "Rozděl a panuj" a připravenost, aby v občanských válkách, na jejichž prahu stojí Evropa, bojoval každý proti každému a "elity" se jen a jen smály.....

+3/0
18.8.2016 10:27

M37a59r97t86i34n 54K89a59v79k50a 4346111852272

Přesně tak. R^

+8/0
18.8.2016 9:55



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.