Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BT

Barbarka_CZ

20. 7. 2010 22:32
taháky jsem používala výjimečně

protože jsem se bála, že na to učitelé přijdou. A když už, tak jen pár vět či slov - což znamenalo tahák přepisovat a zkracovat neustále dokola, až se to člověk vlastně naučil a napsal si jen tři čtyři slova, která si ne a ne zapamatovat. Nejlepší způsob, jak se něco naučit, je psát si taháky. Ale neodfláknout to! ;-)

0 0
možnosti

náhodný kolemjdoucí

21. 7. 2010 8:44
Re: taháky jsem používala výjimečně

souhlas, to funguje zcela stoprocentně. R^

0 0
možnosti
N

Narhea

20. 7. 2010 21:00
čím větší, tím lepší

mám zkušenost že čím větší, drzejší a nápadnější tahák tím líp to projde :), učitel nevěří že je žák tak drzý/hloupý. ;-)

0 0
možnosti
RRS

(gbd)

20. 7. 2010 20:52
Naše nejúspěšnější,,,

Jeden byl na fyziku: kantor si na zadní stranu tabule psal zadání a služba, předstírajíce mazání "přední strany" tabule, psala výsledky podle třídy, která psala před námi.

Druhý jsme používali v zeměpise, při orientaci na mapě. Když študent přicházel, ťukali jsme tužkou, vždy 2×, buď "tuk" nebo "plác". Jedna dvojice dělila mapu na čtvrtiny (vodorovná půlka, svislá půlka. Další tu čtvrtinu, pak tu šestnáctinu... Po čtyřech sadách to našel i slepej.

0 0
možnosti
ME

egi

20. 7. 2010 20:38
Dvě zkušenosti,

na které si vzpomínám ...

.

V kterémsi předmětu (zeměpis?) byly předpřipravené testy. A tenkrát byly v módě (nebo jako tehdejší high-tech řešení) digitálky. Obyčejné. Hodinky, uprostřed obdélníčkový displej. Mezi sklíčko a displej se vpašoval šedý papír a drobounkým písmem se na něj vešly přesně správné odpovědi pro obě typové řady testu (A,B,C).

.

Nejfamóznější ovšem byl společný tahák pro dvě lavice v biologii - dvě strany formátu A4 vyvěšené uprostřed nástěnky (jež byla vedle těch dvou lavic). Přišla na to, bioložka, ale mám pocit, že při cca třetí písemce, kdy si nedonesla nic na čtení a bloumala po třídě ... ;-D

0 0
možnosti
ME

egi

20. 7. 2010 20:34
Dvě zkušenosti,

0 0
možnosti
ME

egi

20. 7. 2010 20:38
Re: Dvě zkušenosti,

Ej, pardon, jakýsi přecitlivělý Enter.

Historka viz výše ...

0 0
možnosti
-

-drb-

20. 7. 2010 20:03
nejlepší učení je vlastní tahák

Díky za ten poslední odstavec. K této jednoduché pravdě mne přivedl můj vlastní táta, který mi doporučil, abych si udělal pořádný tahák a poradil i jak. Nestačil jsem se tehdy divit, k čemu mne vybízí, ale zkusil jsem to. --- Nejdříve vypsat podstatné na list A4, pak zestručnit a zkrátit tak, aby se to vešlo na čtvrtinový papír. Pak ještě jednou totéž, ale na papírek, který by se dal uložit pod hodinky. --- Pokud jsem si takhle připravil tahák, nikdy jsem ho už nepotřeboval, ale přitom to vždy bylo užitečnější učení než pouhé sezení nad knížkou...

A jinak úžasný tahák na fyziku je spolužačka s dobrou pamětí, která má nabiflované vzorečky, ale neumí je použít. Já je zase uměl použít, ale odmítal jsem si je pamatovat. A tak jsme spolupracovali. ;)

0 0
možnosti
J

jural

20. 7. 2010 19:48
K tomu mobilnimu telefonu

Za mych stredoskolskych let mobilni telefony nebyly. Cili spoluzak vyrobil vysilacku na pasmo FM s citlivym mikrofonem, tu dostal expert na dany predmet do kapsy od kosile a septal si, co pise. Kdo chtel a mel stejnou verzi pisemky, tak si jednoduse naladil na walkamanu frekvenci te vysilacky a malinkym sluchatkem - peckou naslouchal.

Veselejsi bylo, kdyz predrikavac zakaslal, nebo mu krucelo v brise.

Nejmene napadna byla tato metoda v anglictine, protoze anglictinarka byla trochu na hlavu a povidala si behem pisemek sama pro sebe. Cili nejaky predrikavac se tam spolehlive ztratil.

Ale s uspechem jsme to delali i v nemcine a u pisemek z matematiky to bylo tak, ze vyucujici mel obe sousedni tridy vzdy hned hodinu po sobe. Cili v jedne tride naseptavac nadiktoval zadani pisemky do druhe tridy a ta uz mela pisemku treba behem hodiny cestiny kolektivne rozresenou.:-]]

0 0
možnosti
LS

xuli

20. 7. 2010 19:45
nejlepší :-)

z vlastní zkušenosti mohu říct, že nejlepší kombinace je starý kantor a takové ty plastikové kapsy na různé doklady... do nich se dá tahák a slabozraký kantor si je může dát až k nosu a stejně v nich nic nevidí :-) úplně nejlepší kombinace je bud starý, slepý a hluchý kantor nebo mladý, nezkušený, pokud možno ten který zrovna absolvoval a tak má pro taháky sám pochopení :-)

0 0
možnosti

Grimkin

20. 7. 2010 19:09
Komentář

Někdy trvá příprava taháku déle než samotné učení...

Před časem si jeden VŠ pedagogo stěžoval, že dálkaři / učitelé při písemce, kterou jim zadal opisovali "natvrdo", prostě viditelně, ani to neskrývali, skripta měli na židličkách vedle sebe a jeli... On z toho byl hotový, čekal by, že oni jako učitelé budou mít zmáknuté jiné metody... Tehdy si to nechal líbit, teď je přísnější, už se otrkal...

0 0
možnosti
MKP

Mirošek

20. 7. 2010 19:35
Re: Komentář

Je mi z toho smutno. Kantor je také člověk, jako študák. Ale to, co jste napsal se mi zdá poněkud silný tabák. Ale věřím tomu. Ano, nikdo není dokonalý. Nicméně, jestli jako učitel či budoucí učitel chci po děckách něco vyžadovat, tak se podle toho musím rovněž chovat. Nebo se aspoň o to snažit.8-o

0 0
možnosti
JM

John_Matey

20. 7. 2010 19:02
Tak se taky přidám :-)

Začátek čtvrťáku na střední - opáčko maturitních okruhů z ČJ, asi 21 rozsáhlých otázek. No vyjel jsem to na A4 na laserové tiskárně normálním písmem jako jsem se z toho pak učil o svaťáku. Vložil mikinu do lavice, před to těch asi 70 listů poscvakaných kancelářskou sponkou po jednotlivých otázkách a když přišla otázka, věděl jsem, kde se nachází a odpočítal podle sponek. Vytáhl to na lavici a psal. Koho by napadl tahák A4 na lavici, že. :) Na otázku učitelky co tam mám, jsem řekl že nic a úspěšně to napsal asi za dvojku :-)

Další věc bylo právo stejnej rok. rozebíral se občanských zákoník. Vzal jsem ÚZ občanský zákoník, rozložil na kolena pod lavici a mastil to z toho. Vyučující mě zabavila mobil, neboť si myslela, že to mastím z mobilu. :-) výsledek za trojku, spolusedící se děsně řezal, když slyšel následující hodinu moji známku.

0 0
možnosti

Grimkin

20. 7. 2010 19:12
Re: Tak se taky přidám :-)

Jsem si jednou dělal tahák - otázka na jeden papírek, z druhé strany další, pak jsem těch papírků měl více než 10, tak jsem si je pěkně očísloval, jenže nesepnul a pak se mi to při písemce pěkně pomíchalo, tak mi vždy trvalo, než jsem v té změti našel tu pravou otázku. Dobře to dopadlo...

0 0
možnosti
  • Počet článků 284
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2368x
Člověk, který má rád lidi. Přesto dokáže, a to velmi často, jiné nadzvedávat ze židle. Nekompromisní zastánce tradičních, tj. křesťanských hodnot. Velmi silný euroskeptik, odpůrce totalitářů pravých i levých. Z hloubi duše nenávidí lidskou hloupost, zejména pokud je spojená s jakýmkoliv druhem moci.