Vážený pane hejtmane,
v noci z pátku na sobotu byli moji blízcí příbuzní nuceni vyhledat lékařskou pohotovost. Jelikož bylo již třiadvacet hodin a uherskohradišťská nemocnice provozuje pohotovost pouze do dvaadvaceti hodin, rozjeli se v dobré víře do krajské Baťovy nemocnice ve Zlíně. V minulosti této možnosti využili v případě náhlého onemocnění dítěte. Jaké bylo jejich překvapení, když zjistili, že v krajské nemocnici noční služba lékařské pohotovosti byla rovněž zrušena. Pravda, ošetření se jim nakonec dostalo. Ale poněkud zvláštním, a dle mého soudu, na hlavu postaveným postupem.
Pacient, který má smůlu a onemocní po dvaadvacáté hodině, může přijít do nemocnice a vyhledat odbornou pomoc. To ano. Nejprve však musí sám diagnostikovat své potíže, tedy rozhodnout se kam jít, a pak navštíví příslušné oddělení, kde se mu bude věnovat specialista, který slouží noční pro potřeby pacientů toho kterého oddělení. Pokud se takový noční pacient zmýlí v diagnóze – ó, jaká trestuhodná neznalost - , tak ho tento specialista samozřejmě nasměruje k jinému specialistovi na jiné oddělení. Proto logickou reakcí ošetřujícího personálu vůči mým příbuzným byla otázka, proč nešli do hradišťské nemocnice. Tam to přece funguje úplně stejně. Omluvou jim bylo, že nevěděli, že došlo ke změně systému. Potrestáni ostatně byli projetým benzinem.
Nezdá se Vám, vážený pane hejtmane, takové zabezpečení lékařské péče, mírně řečeno, trochu zvláštní? Samozřejmě, svou odpověď určitě zaštítíte ekonomickými důvody. Taková argumentace je po parlamentních volbách obecným zaklínadlem snad na všechny problémy. A využívají ji všichni, bez ohledu na politickou příslušnost. Oponovat takovému argumentu se v současné době dá jen stěží, kdyby ...
... kdyby nebyl zrovna pro tento případ protiargument. Ano, provozování noční pohotovostní služby stojí peníze, které by krajský úřad musel pravděpodobně příslušné krajské nemocnici dát z rozpočtu. Určitě by to za rok nebyl malý peníz, to souhlasím. Jenomže co si mám jako daňový poplatník myslet, když pod Vaším vedením se spoustě lidí proplácel tzv. regulační poplatek za návštěvu lékaře, za položku na receptu či za pobyt v nemocnici. Uvědomujete si, vážený pane hejtmane, že v loňském roce Zlínský kraj takto neoprávněně prohospodařil 15 milionů korun a v roce letošním dalších 6,25 milionů (zdroj ČTK)?
Toto vytváří dojem, že jako sociálnědemokratický politik jste postavil zájmy stranické nad zájmy občanů kraje a spolu s ostatními spolustraníky v krajském zastupitelstvu, za asistence některých zastupitelů jiných stran, kteří si v koalici zachovali svá krajská korýtka, úmyslným a programovým porušováním zákona, připravil kraj o více než dvaadvacet milionů, které se mohly použít třeba právě na provozování alespoň jedné nepřetržité lékařské pohotovosti v kraji. Na jak dlouho by to vydrželo?
Dvaadvacet milionů není mnoho, když si uvědomíme, že sociální demokracie tímto způsobem promrhala více než šest set milionů korun. Nicméně, jedná se o peníze neúčelně vynaložené při současném programovém porušování zákona. Když řadový občan poruší zákon, tak bude potrestán. Když politik postaví stranické zájmy nad zákon, potrestán nebude. Proto si kladu otázku, zda ještě žijeme v právním státě. Kde je osobní odpovědnost politiků? Necítíte se, vážený pane hejtmane, sám spoluzodpovědným za tento stav? Zamyslete se, prosím, nad sebou.
S pozdravem Miroslav Pijáček, občan a daňový poplatník