- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mýlíte se. Sponzorství rodičů není nutné. Dostatečným důvodem přijetí je sponzoring státu (a zcela neomezený počet vzdělávacích zařízení, poskytující papír s hlavičkou "Maturitní vysvědčení").
Vytratila se logika, úplně ze všeho. I ze školy. Kolik z absolventů dnešních vysokých škol by dnes - slovy mládežníků - " dalo" zkoušku z aristotelovské logiky? Ve středověku to byla nedílná část magisterského studia.
Troufnu si nekolegiálně říct, že se všeobecné ví a i píše, že u nás se matematika učit prostě moc neumí. Řada lidí vidí v matematice strašáka, řada učitelů nebere metodu matematika Hejného jako přínosnou. Spousta lidí je otrávených a zbytečně. Matematika u mě mezi dvojkou a trojkou kdysi, a přesto , pan učitel - stará jednoduchá škola opravdového myšlení dokázal, že jsem dobrovolně a s nadšením chodila na jeho odpolední kroužek logického myšlení a matematiky dva roky. Zeptejte se dneska dětí, jestli by chodily na kroužek matiky a logiky ve čtyři odpoledne. Trnou hrůzou, že v testu ,,nedají,, jedno jediné správné řešení . neboli postup, a bude to za pět.
A v Cermatu sedí ti,co by učit nešli a ti, co si na dětech honí triko... matematika je krásná , ale chce čas. A ne tři minuty v letu na jeden příklad.
Jenom k tomu poslednímu odstavci: když se podíváte např. na zadání letošního testu z matematiky, tak zjistíte, že převážná většina příkladů se opravdu za ty 3 minuty bez problémů spočítat dá (některé i za minutu). A na projítí u testu z matematiky přitom stačilo 33%. Já jsem také pro, ať se tam dá méně příkladů, jejichž řešení bude vyžadovat více přemýšlení, ale obávám se, že potom bude počet propadlíků ještě vyšší než nyní...
P. S. Matematiku rovněž neučím.
Když jsem v r.1999 odcházel ze ZŠ, tak kdo měl na čtverky, tak na střední nešel, protože věděl, že na to nemá, kdo měl trojky, tak to musel už hodně zvažovat. A jak je tomu dnes? I tehdy se už mluvilo o inflaci středního vzdělání.
Za prvé tolik studentů neudělá zkoušku z matematiky, protože k maturitě chodí min.30% studentů, kteří na to prostě nemají.
Za druhé: Nijak nepřekvapila zpráva Cermatu, že nejvýc "výbuchů" měli studenti u trojčlenky a nepřímé úměry, což je matika základky. Proč? Protože učitele učí šprtat vzorečky a ne matematicky myslet.
Rada, nauč se zpaměti Sbírku příkladů středoškolské matiky a maturitu máš jistou (tu dala dceři mé známé matikářka na gymplu) je příklad učitelské debility!
Za prvé tolik studentů neudělá zkoušku z matematiky, protože k maturitě chodí min.30% studentů, kteří na to prostě nemají.
Za druhé: Nijak nepřekvapila zpráva Cermatu, že nejvýc "výbuchů" měli studenti u trojčlenky a nepřímé úměry, což je matika základky. Proč? Protože učitele učí šprtat vzorečky a ne matematicky myslet.
Rada, nauč se zpaměti Sbírku příkladů středoškolské matiky a maturitu máš jistou (tu dala dceři mé známé matikářka na gymplu) je příklad učitelské debility!
Maturity z matematiky dopadly špatně, protože je příliš mnoho studentů udělalo.
Správný, reálný výsledek, odpovídající znalostem a schopnostem, by byl cca 33 % neúspěšných.