Několik minut před dnešní třináctou hodinou telefon. Podle hlasu mladý žabec, jméno zadrmolila tak, že jsem jí nerozuměl. A hned, že jsem dlouholetý dobrý zákazník největšího dodavatele plynu, společnosti RWE. V tom okamžiku jsem zpozorněl. A měl jsem proč! Dověděl jsem se informace, že mi přecházel zrak, vlastně sluch.
V minulých dnech, nejpozději včera, mne navštívili podomní prodejci a přetáhli mne od RWE k nim, ale že to nevadí, právě proto mi volá. Poděkoval jsem jí za laskavost, ale že mne nikdo nenavštívil a nikomu jsem nic nepodepsal. A kdyby se objevili, určitě jim nic nepodepíšu. Dívenka mi dojemným způsobem poděkovala a hned se vytasila s dalším. Že mi společnost RWE už poslala dva velmi důležité dopisy, na které jsem neodpověděl. Tedy zda jsem je dostal a jenom na to zapomněl, či zda mi nebyly doručeny?
„Opravdu jste mi poslali dva dopisy?“
„Opravdu.“
„Nemýlíte se?“
„Ne, nemýlím, je to tu pečlivě zaznamenáno.“
To už na mne bylo hodně, nicméně ovládl jsem se a zdvořile se zeptal, o co šlo. Dívenka spustila stavidla výmluvnosti a informovala mne, že dochází ke zdražení plynu. V dopisech byly smlouvy ohledně zachování stávajících podmínek.
„Opravdu se nemýlíte?“ opět jsem se otázal.
„Ne, nemýlím. Jak vidíte, je to pro vás jedinečná nabídka.“
„To je dojemné, jak se o mne staráte,“ odvětil jsem sarkasticky.
Dívenka zřejmě nepostřehla změnu tónu v mém doposud milém hlasu, a proto pokračovala dle naučené verze scénáře.
„To je samozřejmé, že se staráme o naše dlouholeté a vzorné zákazníky. Takže souhlasíte se zachováním stávajících podmínek?“
Musel jsem se zasmát. Na něco tak ubohého, jakým bylo telefonující stvoření, se člověk nemůže hněvat. Vždyť ona jenom bezmyšlenkovitě papouškuje to, co ji koučové od RWE naučili.
„Když mne tak přesvědčujete, nezbývá mi, než souhlasit s vaší nabídkou.“
„Takže můžu poznamenat, že souhlasíte se stávajícími dodacími podmínkami?“
„Ano, můžete,“ odvětil jsem a už jsem se nepokrytě smál. Mladá to považovala za dobré znamení a hned poznamenala, že dělám velmi dobře, protože zdražení se zavádí od nového fakturačního období, což pro mne je od prvého dubna, tedy za pár dnů. Ale nemám zoufat, protože ona už to dala do systému a v pondělí mi přijde papírová verze smlouvy, kterou mám jenom podepsat a poslat zpět. Opět jsem jí poděkoval za dojemnou péči a podotkl jsem, že to tak jednoduché nebude, protože je tu jeden problém. Dívka že žádný problém nevidí, že vše je v pořádku a jenom doufá, že zůstanu dál jejich zákazníkem.
„To asi nezůstanu, v tom je ten problém.“
Dívenka se zarazila, zjevně jsem jí zaskočil. Nejsem snad se službami RWE spokojen?
„To se nedá říct, protože já doposud nemám plynovou přípojku.“
„Vy neodebíráte plyn?“ vyhrkla po chvíli.
„Ne, neodebírám.“
„To jste nemohl říct rovnou?“
„Já myslel, že vše víte. Vždyť jste mi tvrdila, že jsem váš dlouholetý zákazník.“
Co následovalo, dovede si ctěný čtenář domyslet. Tomu tuto něžnou dušičku určitě žádný kouč od RWE neučil (nebo se mýlím?). Tak jsem jí neslušně skočil do proudu výčitek, poděkoval jí za snahu a ať vyřídí pozdrav šmejdům od RWE. Doufám, že si to nadlouho zapamatuje. Podobnou zkušenost mám s dodavateli elektřiny či mobilními operátory či jinými šmejdy. Mám proti nim jedinou obranu, právě jsem ji popsal. Když je nechám dostatečně dlouho vykecávat a pak je pošlu někam, dají nějaký čas pokoj. Bohužel, pouze nějaký čas.