Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co s tím Božím dárečkem?

Ač jsem si slíbil, že už nebudu vzpomínat, tak mi to nedá.  Vzpomínka na nejkrásnější chvíle, byť do jisté míry alkoholické, je nezapomenutelná.

Dnes je tomu přesně šestnáct měsíců, kdy jsem měl ve 3. A. definitivně poslední hodinu fyziky. Študáčci mi zazpívali modlitbu na nápěv Amazing Grace, kterou jsem je kdysi naučil, a potom mi dali lahvinku milovaného červeného tramínku. Pěkně v krabici, na které byly jejich podpisy. „Jak jste přišli na to, že já zrovna tohle vínko rád?“ zeptal jsem se trochu vyjeveně. Jen se smáli. V kabinetě mi kolegyňky pod příslibem mlčení prozradily, že tam byla z té třídy deputace, prý na výzvědách. Tak, a je to venku, po šestnácti měsících.

O hodinu později další definitivně poslední hodina fyziky, tentokrát v 5. K. Opět loučení, byť bez zpěvu, opět dárek. Opět tekutý! Snad je to mým alkoholickým jménem! Flaštička plná "svěcené vody", tedy sliovičky. Prostinká čirá láhev bez krabice, hustě popsaná jejich podpisy.  

Oba tyto Boží dárečky jsem uložil do regálu ve sklepě a docela na ně zapomněl. Až dnes, kdy jsem dostal slinu na něco chlapského, jsem si vzpomněl, že mi tam někde ve šteláři zahálí něco dobrého. Sliovičku jsem načal, v tomto sychravém počasí je vynikající na "otrávení červa." Je to ta nejlepší prevence na chřipku a podobná potvorstva. Pár týdnů mi vydrží po malých štamprlkách. Šak už aj můj starý tatíček říkávali, že takováto medicína je po malých dávkách neškodná v jakémkoliv množství. A červený tramínek? Ten si otevřu ke štědrovečerní večeři a vypiji s těmi, které mám nejvíc rád.

A co vy, děcka moje, takřka vlastní? Šmánkote, vždyť to už jsou vysokoškoláci! Odpusťte starému dědkovi jeho troufalost! Setkám se s vámi někdy? Doufám, že to bude ještě na tomto světě, dá-li Pán. A když ne, tak tam u Něho.

 

Autor: M. K. Pijáček | pátek 7.10.2016 17:56 | karma článku: 9,06 | přečteno: 240x
  • Další články autora

M. K. Pijáček

Dnešní stávka nebyl debakl, pane Plago

Dle soudu mnoha kantorů je pan Plaga nejhorším ministrem školství všech dob. Snad dokonce horším, než byla Kateřina Valachová. Přitom tento člověk se odvažuje tvrdit, že dnešní stávka učitelů je debakl!

6.11.2019 v 13:56 | Karma: 23,49 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Společnost

M. K. Pijáček

Kdo za to může aneb Když pojem vlast se nenosí

Jsme v Česku, kde pojem vlast se nenosí. Jsme v Česku, kde národní hrdost, kterou mají jak Rusové, tak Američané, se zaměňuje za pálení trenek na Hradě a za strkání vlajky do vagíny. Kdo za to může? Prý učitelé a rodiče. Jen oni?

10.8.2018 v 14:30 | Karma: 38,93 | Přečteno: 2274x | Diskuse| Společnost

M. K. Pijáček

To by mohlo stačit, pane Miloši Zemane! Běžte se léčit!

Když jsem Vám ve druhém kole prezidentských voleb se zaťatými zuby dal hlas, nebyla totiž lepší volba, myslel jsem si, že už mne nemůžete ničím překvapit. Ani ve snu mne nenapadlo, že volím člověka zřejmě duševně chorého.

14.6.2018 v 17:08 | Karma: 41,01 | Přečteno: 5210x | Diskuse| Společnost

M. K. Pijáček

Hovězí rozhodnutí bruselské

Na základě pravidel přicházejících z Bruselu jeví se dost pravděpodobným, že nelegální migranti, kteří překročí hranice EU bez náležitého veterinárního osvědčení, můžou být utraceni.

5.6.2018 v 22:47 | Karma: 36,04 | Přečteno: 1031x | Diskuse| Společnost

M. K. Pijáček

Trenýrky, hymna, vagina a espézetka

Zatímco zneuctění symbolů naší vlasti, za kterou tisíce našich spoluobčanů položily život, je považováno za uměleckou invenci, nepochopenou chátrou z umlčované většiny, přelepení symbolu EU na espézetce je málem kriminalizováno.

3.6.2018 v 17:51 | Karma: 47,02 | Přečteno: 7352x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 284
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2368x
Člověk, který má rád lidi. Přesto dokáže, a to velmi často, jiné nadzvedávat ze židle. Nekompromisní zastánce tradičních, tj. křesťanských hodnot. Velmi silný euroskeptik, odpůrce totalitářů pravých i levých. Z hloubi duše nenávidí lidskou hloupost, zejména pokud je spojená s jakýmkoliv druhem moci.