Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Není Schwarzenberg jako Schwarzenberg

28. 02. 2016 19:19:19
Jeden hnal Turky sviňským krokem a dostal za to do erbu havrana sedícího na hlavě Turka a klovající mu oči. Druhému, jednomu z jeho potomků, o čtyři století později mešity u nás nevadí.

Adolf svobodný pán von Schwarzenberg

Šestnácté století nebylo pro Habsburskou monarchii velkolepým stoletím, jak se nám snaží nakukat turecká pseudohistorická telenovela z pohledu Turecka. V roce 1529 dostal sice mladý Sulejman u Vídně na frak, ale nakonec obsadil celý Balkán včetně Uher, kromě pásů na západě a na severu. Jenže v roce 1594 se Turkům poměrně snadno podařilo dobýt klíčovou pevnost Ráb, (maďarsky Györ, německy Raab). Velitel tamní posádky byl sice za nedostatečnou obranu této strategické pevnosti popraven, nicméně Rakousko se dostalo do prekérní situace. Turci se zapřísahali, že "vyhladí všechno až k Vídni ohněm a mečem a Vídeň samu pak promění v hromadu sutin". Pohraniční posádky musely být neustále v pohotovosti, hraniční pevnosti dostaly nejzkušenější velitele. Jedním z nich byl Adolf svobodný pán von Schwarzenberg, který zodpovídal za obranu pevnosti Komárom (Komárno). Nebyl to žádný nezkušený důstojníček, ale mnoha bitvami ostřílený válečník, honosící se řadou titulů a hodností. Byl kurfiřtsko-kolínským tajným radou, místodržícím a maršálem. Když padl Ráb, naverboval dva tisíce valonských rejtarů, v té velmi obávaných pro svou divokost, a nabídl své služby císaři Rudolfu II. Pro Turky se stal noční můrou a tak byl brzy jmenován "polním maršálem nad veškerým křesťanským vojskem" (Feldmarschall über das ganze christliche Heer).

Nakonec se rozhodl vyrvat Ráb z tureckých pařátů. Spolu s Mikulášem hrabětem Pálffym 27. března 1598 vytáhl k Rábu. Následující den pět turecky mluvících husarů přineslo do pevnosti zprávu o blížícím se zásobovacím konvoji. Na základě této zprávy Turci nechali spuštěný padací most. Díky tomu mohl v noci jeden Valon ze Schwarzenbergovy armády vyhodit bránu pevnosti do povětří. Během mohutného útoku císařských zahynuly tisíce osmanských obránců. Tři sta janičářů vyhodilo se do povětří, aby nepadli do zajetí.

Dobytí pevnosti mělo nejen obrovský vojenský, ale také politický význam, což ocenil i císař Rudolf II. Dne 2. června roku 1599 císař Schwarzenberga na Pražském hradě pasoval na rytíře, povýšil ho do hraběcího stavu a ozdobil jeho erb havranem, který má kolem krku zlatý prsten, pravou nohou vyloupává uťaté hlavě Turkově oko, levou pak zarývá drápy do zkrvaveného torza jeho šíje. Tento havran je připomínkou bitvy u Rábu, poněvadž havran se v němčině řekne der Rabe.

Bohužel, hrdina od Rábu však nakonec dopadl velmi neslavně. Jeho divocí Valoni spolu s dalšími francouzskými vojáky, jelikož měli nedostatek potravin a také jim nějaký čas nebyl vyplacen žold, prodali svého velitele a chtěli se vzdát pašovi z nedalekého Stočného Bělehradu. Během roztržky pak jeden z vojáků svého velitele zezadu zastřelil.

Karel Schwarzenberg, exministr zahraničí a emeritní předseda TOP 09

Celým jménem Karel Jan Nepomuk Josef Norbert Bedřich Antonín Vratislav Menas kníže ze Schwarzenbergu.

Tento český politik, považující se za křesťana, byl od počátku předsedou, nyní je předsedou emeritním, strany, jejíž ideový program vychází z evropských tradic křesťansko-judaistické kultury. Strana ctí morální hodnoty obsažené v jejím duchovním odkazu a v jejích tradicích, stejně jako individuální lidskou svobodu. Jakým způsobem aristokrat Schwarzenberg plní toto své poslání? Může se považovat za důstojného dědice maršála nad veškerým křesťanským vojskem, který bojoval za křesťanskou Evropu? Podívejme se tedy na to:

Pohled první

Jako ministr zahraničí (ne)vyvíjel aktivitu ohledně křesťanů vražděných a pronásledovaných především v islámských či islamistických zemích. Ano, v roce 2011 podporoval společné vyjádření ministrů zahraničí EU odsuzující pronásledování křesťanů. Nicméně tím jeho aktivity v tomto ohledu započaly a také skončily.

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek mu napsal v dané záležitosti otevřený dopis. Dále Pavel Bělobrádek spolu s europoslankyní Zuzanou Roithovou vydal k dané problematice tiskovou zprávu. Arcibiskup Dominik Duka rovněž vyzval pana ministra zahraničí k větší aktivitě při obraně pronásledovaných křesťanů.

Reakce křesťana Schwarzenberga byla obdivuhodná. Práva křesťanů prý hájí stejně, jako práva Eskymáků.

K tomu není co dodat!

Pohled druhý:

Jako ministr zahraničí přispěl k uznání Kosova, i když se vyjádřil, že jsou to teroristé. Jako křesťanovi mu nevadilo, že kromě řady jiných států, i členů EU, se proti uznání tohoto sporného státu vyslovil i Vatikán. Dnes tento problém narůstá s rostoucí snahou o zrušení víz pro Kosovo v rámci EU, což může mít velmi nepříznivý dopad na přistěhovaleckou krizi, poněvadž přes Kosovo se muslimští imigranti dle všeho pohrnou bez jakékoliv kontroly. Prakticky jediný z našich politiků, který na tento problém, na jehož počátku stál i pan Schwarzenberg, veřejně poukazuje, je europoslanec Tomáš Zdechovský.

Pohled třetí:

Zatímco turkrobijce Adolph hnal Turky sviňským krokem, Karel už tak horlivý není. Je sice pravda, že momentálně se k těmto adeptům na členství v EU (Ó, Bože, od kdy leží Turecko v Evropě?! To v Bruselu neovládají zeměpis?) je poněkud chladný, zásadně se proti nim nestaví. Ve věci genocidy Osmanské říše, jejímž přímým pokračovatelem je Turecko, na křesťanech v Amémii, se tento křesťanský politik vyjadřuje velmi a velmi laxně. Jako předseda zahraničního výboru PS sice před rokem, v rámci stého výročí masakru, souhlasil s rezolucí tohoto orgánu, označující tehdejší události v Arménii za genocidu, nicméně pak prohlásil, že se jedná pouze o názor výboru.

Pohled čtvrtý:

Velmi se angažuje v oblasti lidských práv. Když feministky Pussy Riot znesvětily katedrálu Krista Krále, křesťan Schwarzenberg to hodnotil jako projev nespokojenosti s ruským prezidentem Putinem. Že tyto ženštiny pošlapaly náboženské city ruských křesťanů, to už tomuto potomku slavného obránce křesťanství zřejmě nevadí. Co je proti Putinovi, je dle tohoto člověka dovoleno. Že se přitom znesvětí nějaký kostel? Zřejmě účel světí prostředky.

Pohled pátý:

Lidovce nazval černoprdelníky v narážce, že se jedná o stranu křesťanskou. Tento výraz pan Schwarzenberg sám nevymyslel, jen se opičil po prvorepublikovém agrárníkovi Švehlovi. Nicméně se jednalo o tu nejsprostší urážku členů této strany, z níž vyšla velká část politiků jeho vlastní TOP 09. Toto označení používali estébáci a bachaři v komunistických kriminálech pro vězněné kněze, řeholníky a křesťansky orientované politické vězně. Tento demokrat tak pošpinil památku všech křesťanů utýraných a popravených v komunistických žalářích. Možná si to neuvědomil. Jenže to by pak svědčilo, že jeho jazyk je někdy před jeho úsudkem.

Pohled šestý:

Nesmíme zapomenout ani na vybraný slovník knížecí jasnosti. O černoprdelnících jsem se už zmínil. Výrazy, které tento státník používá, nehodlám zde publikovat. Ctění čtenáři si určitě vybaví některé jeho výroky. Říká se „sprostý jako dlaždič,“ Ne, dlaždiči nepoužívají tak často tvrdé výrazy, jako tento aristokrat. Já jsem sice nepracoval s dlaždiči, ale s chlapy od krumpáče na dráze, což je něco podobného. Na pana Schwarznberga určitě nemají. Za krále hulvátů média svého času označovala pana Ratha, pana Kalouska a v poslední době unisono pana prezidenta. Možná se mýlím, ale dle mého soudu se tito pánové od knížepána mají co učit.

Pohled sedmý:

Křesťanovi Schwarzenbergovi mešity v ČR nevadí, ať rostou. Muslimové jsou výborní lidé.

Pohled osmý:

Ne, žádný osmý pohled nebude. Souhlasím s vámi, ctění čtenáři, našlo by se ještě dost pohledů na novodobého potomka slavného turkobijce. Ale ty si určitě doplní každý sám.

Je Schwarzenberg jako Schwarzenberg?

Budweiser Zeitung, 1938, č. 25, s. 2-3

http://www.kohoutikriz.org/data/w_dolez.php

http://austria-forum.org/af/Wissenssammlungen/Essays/Geschichte/Propaganda_in_den_Wappen_

http://tydenikobcanskepravo.parlamentnilisty.cz/2015/08/k-pricinam-schwarzenbergovy.html

Autor: Miroslav K. Pijáček | neděle 28.2.2016 19:19 | karma článku: 39.82 | přečteno: 1950x

Další články blogera

Miroslav K. Pijáček

Drahý otče Josefe

dostalo se mi pocty, abych se s Vámi rozloučil. Je to pro mne čest a zároveň také bolest, poněvadž další setkání s Vámi na tomto světě už nebude.

4.6.2017 v 17:14 | Karma článku: 18.08 | Přečteno: 463 |

Miroslav K. Pijáček

Tunisan o silvestrovské noci zapíchl Poláka

Zločinné řádění přistěhovalců z muslimských zemí zasáhlo už i Polsko? Jak jinak si vysvětlit, že majitel bistra, Tunisan, smrtelně zranil polského mladíka? Kdy se to stane u nás? Máme si to nechat líbit?

2.1.2017 v 22:20 | Karma článku: 22.17 | Přečteno: 1204 | Diskuse

Miroslav K. Pijáček

Když pojem vlast se už nenosí

V ryku antizemanovského běsnění, téměř bez povšimnutí, se v den státního svátku stalo také něco, co má k tomuto významnému datu daleko blíž, než cokoliv jiného, jakkoli mediálně vděčného.

29.10.2016 v 23:17 | Karma článku: 41.40 | Přečteno: 3409 |

Miroslav K. Pijáček

Badal si nedá pokoj?

Osobní tajemník arcibiskupa Dominika Duky Milan Badal se opakovaně navezl do islámu. Neexistuje prý rozdíl mezi islámem a islamisty.

18.8.2016 v 9:45 | Karma článku: 35.64 | Přečteno: 1206 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Richard Siemko

Náboženské bludy a prezidentová milost Kajínkovi

Vážený člen jakékoliv náboženské nebo církevní organizace, který žije vzorným osobním, manželským a rodinným životem, nemá v přítomnosti Boha bible žádnou výhodu ani přednost před lhářem, darebákem, zločincem a poběhlicí.

27.6.2017 v 18:09 | Karma článku: 10.94 | Přečteno: 440 | Diskuse

Pavel Liprt

Komňa - vesnice roku 1592 nebo 2011?

Že se Jeníček narodil, to je jisté. Dokonce i na dni se všichni shodnou, byl to 28. březen 1592. Horší je to ale s místem narození Jana Amose Komenského. Nic určitě nezkazím, když uvedu, že se tak stalo na jihovýchodní Moravě.

27.6.2017 v 15:06 | Karma článku: 11.03 | Přečteno: 255 | Diskuse

František Filip Dvořák

Sugesce k ovládání společnosti

Od nepaměti tento mechanismus využívaly kulty a církve všeho druhu. A proč to dělají? Inu - myslí to s námi dobře. Dokonce tak dobře, že nás ochrání před tím, abychom se namáhali myslet sami.

27.6.2017 v 12:58 | Karma článku: 21.19 | Přečteno: 490 | Diskuse

Jaroslav Čejka

O miliardáři, kterému ukradli křeslo

Wolkrova "Pohádka o milionáři, který ukradl slunce" už dávno není in. Zná ji jen málokdo. Podobně jako jejího autora. Dnes jsou v kurzu jiné příběhy. Například ten o miliardáři, kterému ukradli křeslo. To ministerské, samozřejmě.

27.6.2017 v 12:27 | Karma článku: 19.83 | Přečteno: 790 |

Josef Hejna

Sedlina

Každý občan má svůj rozum, každý může posoudit papalášské praktiky Pražského hradu sám. Jenom přemýšlím, jaké výročí mává na Ovčáčka. Tomu by to na Hradě moc slušelo.

27.6.2017 v 12:00 | Karma článku: 17.23 | Přečteno: 285 | Diskuse
Počet článků 269 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2102

Člověk, který má rád lidi. Přesto dokáže, a to velmi často, jiné nadzvedávat ze židle. Nekompromisní zastánce tradičních, tj. křesťanských hodnot. Velmi silný euroskeptik, odpůrce totalitářů pravých i levých. Z hloubi duše nenávidí lidskou hloupost, zejména pokud je spojená s jakýmkoliv druhem moci.

 

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.